Saturday, June 20, 2009

Kerajaan Perpaduan: Udah-udah lah tu!

Ini kerajaan perpaduan, hanya idea hendak memporak-perandakan keadaan. Itu saja, tiada niat nak berpadu pun.

"THE majority view among the Malays seems to be for PAS and Umno to sit down and discuss Malay and Muslim unity. PAS’ spiritual leader Nik Aziz Nik Mat may find it foolhardy to ignore that sentiment." - the star online

Siapa kata? Dah buat undi, dah buat survey? Apa kata kita buat pilihanraya kecil dulu di Perak, tempat katak lompat tu. Siapa yang rampas kuasa dengan menerima wakil rakyat yang sedang dalam kes rasuah dan seks? Bercakap tentang pencegahan rasuah dan 'rakyat didahulukan' konon.

Sekarang nak cakap pasal perpaduan. Atas nama 'perpaduan' lah konon. Perpaduan ini nak pakai definisi apa pulak. Kamus mana yang dipilih untuk menafsirkan perpaduan ni. Kamus ciptaan sendiri berdasarkan pangkat dan harta atau kamus berdasarkan kebenaran dan keikhlasan.

Sudahlah. Janganlah lagi mempersendakan istilah perpaduan itu. Janganlah lagi berkata atas nama perpaduan, atas nama agama, atas nama Islam, atas nama Allah. Sedangkan istilah islam itu sendiri kita tidak dapat nak selesaikan dan bersatu. Sedangkan nama Allah itu sendiri dalam pertikaian antara agama. Allah yang mana? Sedangkan dari pemahaman ‘Allah’ itu sendiri, umat islam sering bermusuh dan berdendam.

Udah-udah lah tu.

Sudah lah.

Stop it!

Enough said.

No comments:

Post a Comment